Overstappen van energie Nieuwe energiecontract afsluiten
Waarom overstappen van energieleverancier voordelig kan zijn? Mogelijk hoor je om je heen veel mensen die overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Op internet vind je allerlei websites die voor jou energieleveranciers vergelijken. Maar waarom zou je eigenlijk overstappen naar een ander energiebedrijf?
Waarom overstappen naar een andere energiemaatschappij?
Kosten besparing: Het eerste antwoord dat kan worden gegeven op de vraag waarom je zou kunnen overstappen naar een andere energieleverancier, is het besparen van geld. De maandelijkse rekening van de energieleverancier kan flink zijn. Het is een rekening die op een maandelijks budget in hakt. Besparen op die rekening is een goede reden op te stappen. Het kan zeer zeker lonen om op een vergelijkingswebsite te laten uitrekenen hoeveel je bij een ander bedrijf kwijt zou zijn. Dat is in ieder geval een goede reden waarom je zou kunnen overstappen.
Waarom wisselen van energieleverancier?
Splitsing van de rekening? De tweede reden om over te stappen lijkt op de eerste, maar heeft net een andere insteek. Waarom niet overstappen om de rekening te kunnen splitsen? Een energierekening omvat vaak meerdere producten zoals elektriciteit, gas en/of warm water. Als je één van die producten bij een ander bedrijf kan krijgen en mogelijk zelfs voor een goedkoper tarief. Dan heb je én een besparing én je grote rekening is niet meer zo groot. Die kan je dan makkelijker over de maand ‘verdelen’. Misschien een minder voor de hand liggende reden waarom je kan overstappen, maar wel een hele legitieme.
Grijze of groene stroom afsluiten
De meeste energieleverancier bieden standaard grijze stroom, terwijl er tegenwoordig steeds meer het milieuvriendelijke groene stroom kan worden geleverd. Vaak genoeg is dit de reden waarom mensen overstappen naar een ander energiebedrijf. Bij vergelijkingssites over energieleveranciers kan je kijken welke bedrijven groene stroom leveren en natuurlijk niet onbelangrijk: voor welke prijs ze dat aanbieden.
Betere service en voorwaarden
Er kan van alles misgaan met de levering van energie of met de energierekening. Er kan zelfs sprake zijn van een storing. Dan wil je als klant goed op de hoogte worden gehouden van eventuele problemen. Bij een klacht wil je serieus genomen worden en dat je klacht goed afgehandeld wordt. Dan wil je niet een half uur in de wacht staan als je naar de klantenservice opbelt en als je dan iemand spreekt, wil je niet dat je afgesnauwd wordt. Helaas gebeurt dit vaak genoeg wel. en vriendelijke klantenservice is niet te veel gevraagd en mag je als klant verwachten dat je snel op de hoogte kan zijn van storingen. Een prima reden om over te stappen.